Radim Passer: Ježíš, zachránce světa (24/26) - Ježíš a sedm posledních ran


Radim Passer: Ježíš, zachránce světa (24/26) - Ježíš a sedm posledních ran

Cyklus přednášek s názvem Ježíš: zachránce světa. Znáš Ho? proběhl na podzim 2012 v křesťanském SPOLEČENSKÉM CENTRU BETHANY v Praze. Přednášejícím byl významný český developer a zakladatel křesťanského sdružení Maranatha Radim Passer. Cyklus 26-ti přednášek přibližuje Bibli a nejdůležitější témata, kterým se Bible věnuje. Přibližuje zejména osobu Pána Ježíše. Zaposlouchejte se do zajímavých přednášek, které vás mohou povzbudit, posilnit, ale také zajímavě inspirovat... :-)

Ježíš a sedm posledních ran
Víš, co o tom říká Bible?

Pro Židy jsou Velikonoce úzce spjaty s vyjitím Izraelitů z Egypta. V Egyptě žili několik set let, a čím víc se početně rozmáhali, tím více byli zotročováni těžkou prací. Když úpěli a volali k Bohu, aby je vysvobodil, (2 Moj 2,23.24). Bůh nezapomněl na svůj dávný slib Abrahamovi a povolal svého služebníka Mojžíše s jeho bratrem Áronem, aby jim šli pomoci. Jenže egyptský farao Izraelity za žádnou cenu nechtěl pustit. Až nakonec Bůh seslal na Egypt hrozné rány, které vyvrcholily záhubou všech prvorozených lidí i zvířat v Egyptě. Bůh nakonec zachránil všechny, kdo mu věřili a kdo ho poslouchali. (2 Moj 12,13)

Proroctví v knize Zjevení se zmiňují o tom, že v závěrečné době těsně před tím, než Bůh konečně vysvobodí své děti z otroctví hříchu a zlo bude navždy zničeno, bude na zem vylito sedm nádob s pohromami podobnými egyptským ranám. I teď budou zachráněni ti, kdo se postaví na Boží stranu a poslechnou Boží pokyny záchrany. Na nevěrné dopadne Boží hněv. (Zj 14,9-10; 15,1; 16,1)
Soužení spojené s těmito pohromami nebude mít obdoby, věřící však budou pod Boží ochranou. (Dan 12,1) Světem zní Boží dobrá zpráva o Božím soudu, protože ti, kdo přijali do svého života Ježíše Krista jako Pána a Spasitele, se nemusí bát. (Zj 14,6-7) Poslední soud se týká těch, kteří na opakované výzvy ve svém životě reagují odmítavě, vzpurně a nechtějí mít s Bohem nic společného.

Mezi egyptskými ranami a posledními pohromami je paralela, jakoby se historie opakovala. Hospodin chce vysvobodit svůj lid, ale někdo mu v tom záměrně zabraňuje. Odmítá opakované možnosti přijmout nové výzvy, až přichází zlom a pohromy. (Zj 22,11)
1. První pohromou jsou vředy dopadající na ty, kdo stojí proti Bohu. (Zj 16,2)
2. Dále se moře mění v krev a vše živé v moři hyne. (Zj 16,3)
3. Pak se i vody v řekách a potocích mění v krev. (Zj 16,4) Krev symbolizuje Boží soud. Rány jsou důsledkem lidského hříchu, který ničí přírodu a stvoření. Co mělo sloužit životu, začíná život ohrožovat. S Božím posledním soudem přichází spravedlnost. (Zj 16,5-6)
4. Čtvrtá pohroma přichází tím, že slunce spaluje lidi svým žárem. Jsou lidé, kteří za to Boha proklínají, místo aby se
k němu obrátili. (Zj 16,8-9)
5. Pátou pohromou je obrovská tma. (Zj 16,10-11)
6. Uprostřed duchovní temnoty přichází satan se svým podvodem, činí zázračná znamení a mobilizuje vládce celého světa, aby je shromáždil k boji v poslední bitvě Harmagedon. (Zj 16,12-16)
7. V této bitvě ale vítězí Bůh se svým vojskem. Nejde o nějaký chvilkový rozmar pomstychtivého Boha vůči lidem, ale o důsledky vědomého rozhodnutí lidí, kteří odmítají Boha. Jde o vzpouru proti Bohu a o závěrečný boj mezi dobrem a zlem. (Zj 16,17-18.20-21)

Dobrá zpráva je, že Ježíš ukončí všechny pohromy. Přijde znovu pro ty, kteří mu uvěřili a přijali Jej do svého srdce svobodně a s láskou. Závěrečných sedm ran je vyvrcholením boje dobra a zla kde vítězem je Ježíš. Je jen na nás, na čí straně budeme stát, až se jako vítěz znovu vrátí.


Psát příspěvky smějí jen přihlášení
Žádný komentář dosud nebyl vložen
Page generated in 1.2631 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál